top of page
Пошук

Автозамовлення в Excel. Кейс з дистриб'ютором сантехніки.



В останні роки (ковід, зараз війна) середній бізнес став набагато уважніше рахувати свої гроші та інвестувати в зміни та автоматизацію логістики. Це природньо, продукти по автоматизації формування замовлень постачальникам або розподілу товару зі складу (Автозамовлення) або системи керування складом або транспортом (WMS, TMS) можуть коштувати від 15 000 до 40 000 доларів. Навіть, якщо розглядати SaaS рішення, то оплата за користування в середньому буде десь 700 – 1 000 доларів в місяц.


По перше, це немалі гроші для деяких компаній. По друге, жоден виробник таких продуктів не дасть Вам гарантію результату. І це зрозуміло, тому що важко це зробити.


Насправді, якщо зазирнути глибше в процеси компанії, можна знайти резерви, використавши які бізнес може мати потрібні для себе результати декілька років. Не витрачаючи великі гроші, або мати душе швидку окупність – до 1 року.


Один з таких кейсів у нас був з компанією дистриб’ютором.



Для покращення показників компанія розглядала декілька програмних продуктів, які на той момент були на ринку. Вартість придбання коливалась від 40 000 до 50 000 доларів, вартість SaaS-рішення була 1 500 - 2 000 доларів.

Для розуміння можливих результатів, які можуть дати ці продукти, треба було ще додатково заплатити гроші компаніям, щоб вони змоделювали їх на статистиці компанії.


Ми запропонували керівництву компанії зробити наступним чином. Робимо в Excel математичну модель під статистику компанії, дивимось на отримані результаті. Якщо результати задовільні - рухаємось в напрямку одного з продуктів на ринку.


Що ми зробили...


Побудували на основі моделі Буферних запасів (дякуємо Еліяха Гольдрату та його серії книг "Мета") математичну модель, яка бере дані попередніх періодів, на їх основі будує свої результати та порівнюю їх з фактичними (в прикладі зеленим кольором - фактична статистика, інші стовпчики - результат роботи моделі)



Обираючи будь-який склад компанії та номенклатуру можна побачити порівняння основних показників: обертовість та out-of-stock (% днів відсутності товару за період).


Дуже гарно візуалізували роботу математичної моделі автозамовлення наступні графіки.



По випадковому збігу обставин менеджер відділу закупівель, з яким ми взаємодіяли в рамках цього завдання, добре знав Visual Basic. За календарний місяц він фактично на базі нашої моделі зробив Автозамовлення в Excel. Керівництво вирішило витрати гроші і порівняти результати нашої моделі з результатами, які міг дати програмний продукт на ринку. Автозамовлення в Excel мало не гірші результати, ніж продукт за "немалі" гроші.


Вже наступного місяця тестово один зі складів компанії був переведен на автозамовлення. За місяц доля Out-of-Stock по цьому складу була зменшена з 10% до 3%, після чого інші склади також були переведені на автозамовлення.


Прості рішення іноді можуть дати дуже добрі результати, треба просто їх побачити.


Про наступний кейс зі змінами в складській логістиці fashion-рітейлера в Україні розповімо згодом.

128 переглядів0 коментарів

Comments


bottom of page